"אל תהיו קורבן"

אל תהיו קורבן!

עקב מקרי האלימות הגואים בארצנו והבריונות ברחובות, בחוף הים, בבתי החולים ולמעשה בכל מקום, רשת בתי הספר לאומנויות לחימה "קאיזן" המתמחה גם בהדרכת הגנה עצמית, מעניקה בכתבה מיוחדת מספר שיטות ודרכים להגנה עצמית במצב אמת.

1. אל תהיו גיבורים – הכלל החשוב ביותר הוא: אל תהיו גיבורים. ההגנה העצמית הטובה ביותר היא לא ההתקפה כפי שמרבים לחשוב, אלא ההימנעות. בכל מצב בו העימות אינו הכרחי הימנעו. לעולם איננו יכולים לצפות לאן הדברים יגיעו וכיצד העניינים יתלקחו, ולכן כדאי ומותר לוותר. התגברו על הבושה, התגברו על האגו "הצובט" והימנעו גם כאשר אתם בטוחים שאתם צודקים ואפילו אם אתם מאוד כועסים. השליטה העצמית חשובה ואף קריטית בנקודה זו.

2. בלית ברירה, להגיב בנחישות – התגוננות פיזית מומלצת רק כאשר גבכם אל הקיר ואין ברירה. ההתגוננות הפיזית תהיה רק במצב שהותקפתם או כמעט והותקפתם, וגם כאן הכלל ברור: הכו חזק, קצר ובנחישות ומהרו לעזוב את המקום.

זכרו: המטרה היא לא להעניש את התוקף או לגבור עליו, אלא לפגוע בו ולהוציא אותו משיווי משקל למספר שניות קטן בהם אנו תופסים את רגלינו ועוזבים את המקום. תגובה מהירה, קצרה ותכליתית אמורה לנטרל את התוקף תוך מספר שניות ולהוציא את עצמכם מכלל סכנה (מומלץ לעבור קורס לקבלת כלים להתגוננות עצמית).

 

דרכי התגובה להגנה עצמית:

הדרך הקלה ביותר לנטרל את התוקף במהירות במצב של אין ברירה היא לפגוע בנקודות התורפה שלו, עוד לפני שהחל לתקוף. בגופנו מספר נקודות תורפה שגם לוחמי האוקטגון הקשוחים לא יוכלו להם. נקודת התורפה הראשונה היא כמובן איזור האשכים. נקודות תורפה נוספות הן:עיניים, גרון, אוזניים, אף וסנטר.

להלן מספר דרכי תגובה לאזורי התורפה:

א.     בעיטה לאשכים: הנף את ברך הרגל החזקה לגובה 90 מעלות,ישר את הרגל באופן החד ביותר (תנועת פשיטה) כאשר הרגל מתוחה קדימה והפגיעה עם גב כף הרגל. חשוב לציין כי המכה מגיעה ופוגעת מלמטה למעלה. מכה זו מתאימה לטווח רחוק.

                                             

ב.     בעיטת ברך לאשכים: מכה פרקטית ופשוטה להפליא ומיועדת לטווח הקרוב. יש להרים את הברך כאשר היא כפופה לאזור האשכים. הביצוע חייב להיות מהיר מאוד.

 

                   

ג.      מכת כף היד לאשכים: מכה פשוטה וכואבת להחריד. יש לפתוח את היד ולפגוע עם החלק הפנימי של היד באיזור האשכים ניתן להוסיף למכה גם תפיסה של האשכים ומעיכה (אוחחחח כואב…)

  

 

ד.     מכת מרפק לסנטר: שלבו את שתי הידיים ובתנועה שבאה מהצד פיגעו עם חוד המרפק באיזור הלסת.

                                                      

ה.    אצבע לגרון: מתחת לאזור הגרוגרת (האיזור הנפוח בגרון) קיימת נקודה רגישה ביותר שאינה עטופה ברקמות שיכולות להגן עליה. לחיצה עם האצבע החזקה בנקודה זו תגרום לתוקף לאבד את נשימתו ותותיר לכם מספר שניות לבריחה מהירה.

ו.      שימוש באביזרים: לא מזמן סיפר לי קולגה אשר עוסק בתחום אומנויות הלחימה 20 שנה שהוא מסתובב ברחוב עם ספריי פלפל. אם הוא מרגיש צורך אז בטח ובטח כל אחד מאיתנו. תכשיר זה ניתן לקניה באינטרנט או בחנויות מתמחות ואינו דורש רישיון או הכשרה מיוחדת. בנוסף, אם הותקפתם נסו לראות אם קיימים באזור חפצים אשר תוכלו להכות בהם את התוקף ולהציל את חייכם כמו: אבן, כיסא, מקל וכו'.

 ונסיים באמירה אופטימית :עדיף לדעת ולהיות מוכן ולא להזדקק…

 

הכותב הוא: עלי בן נחום, מאמן לחימה משולבת בכיר,פיזיותרפיסט ובעלים של רשת בתי ספר לאומנויות לחימה "קאיזן", המתמחה במספר ענפי לחימה לכל הגילאים.

 

 

×

עגלת קניות

צור קשר
1700-555-400
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר

x